Burgerweeshuis schoolschaaktoernooi 2019

De Rehobothschool wint 11e Burgerweeshuis schaaktoernooi

Op woensdag 30 januari vond in De Moespot in Tiel het 11e Burgerweeshuis schaaktoernooi voor schoolteams plaats.
Dankzij de sponsoring van Stichting Burgerweeshuis Tiel streden maar liefst 24 teams van vier spelers om de felbegeerde trofee, in dit door de Schaakvereniging Rivierenland georganiseerde toernooi.

In de bomvolle zaal waren naast bijna 100 scholieren ook ongeveer 30 zeer enthousiaste ouders aanwezig.

Het toernooi zelf was ongekend spannend. De jongens en meisjes gingen er keihard tegenaan. De jeugd speelde bijzonder sportief. Na vijf van de zes rondes konden nog maar liefst vijf teams nog aanspraak maken op de overwinning. Drie teams eindigden met evenveel punten bovenaan, waardoor bordpunten de doorslag gaven.
Uiteindelijk werd de Rehobothschool-1 de winnaar voor de Floriant-2 en de Blinker-1.

De prijzen werden uitgereikt door Arian van Weerden, voorzitter van schaakvereniging Rivierenland.

Voor enthousiaste scholieren en ouders die nog beter willen worden in het schaken kan dit bij schaakvereniging Rivierenland. De jeugdgroep wordt daar iedere dinsdagavond van 19.00-20.00 uur in klasjes getraind door ervaren schaakmeesters. Lokatie: de Mr. Aafjesschool in Meteren.

Contactpersoon Dirk van Zetten : dvanzetten@hotmail.com